Niemenmäen henkilöstöasuntojen myyntiprosessi käynnistyy

HUS-yhtymän ja sen tytäryhtiön Kiinteistö Oy HUS-Asuntojen omistamien Niemenmäen henkilöstöasuntojen myyntiprosessi käynnistyy maaliskuussa. HUSin yhtymähallitus päätti Niemenmäessä sijaitsevien asuntojen myynnistä ja kaupan ehdoista 2.9.2024. Myyntikokonaisuus käsittää 424 asuntoa.

HUSin henkilöstöasuntoja Niemenmäessä. Kuva: HUS Kiinteistöt.

Myyntiprosessin käynnistymisestä huolimatta asukkaat voivat jatkaa turvallisin mielin vakiintunutta asumistaan Niemenmäessä. Myyntiprosessilla ei ole välittömiä vaikutuksia vuokrasuhteisiin, jotka jatkuvat normaalisti mahdollisessa omistajavaihdostilanteessa. Tulevalta ostajalta edellytetään jatkossakin hyvien kulkuyhteyksien varrelta kattavaa ja monipuolista asuntotarjontaa henkilöstölle. Asumisen pysyvyys ja jatkuvuus luovat hyvän pohjan tulevaisuudelle. Niemenmäen asunnoista luopuminen on osa HUS-yhtymän talouden tasapainottamisohjelmaa, jolla tuetaan palvelutuotantoa ja pyritään vakauttamaan taloutta.

Kiinteistöalan neuvonantoyritys Reagle ja henkilöstöasuntojen operoinnista vastaava HUS Kiinteistöjen Asuntopalvelut informoivat asukkaita myyntiin liittyvistä teknisistä katselmuksista, joita todennäköisesti toteutetaan maalis-huhtikuun aikana. Kohteessa ja asunnoissa liikkuvilla asiantuntijoilla on aina näkyvillä kuvalliset henkilötunnisteet.

Katselmuksiin liittyvistä asukastiedotteista löytyvät vastuu- ja yhteyshenkilötietojen lisäksi myös aikataulut ja asukasohjeet, joilla yhteistyö etenee sujuvasti esimerkiksi lemmikkitalouksien kanssa. Tutustumiset pyritään järjestämään mahdollisimman vähäisin asumishaitoin ja huomioiden myös vuorotyötä tekevien poikkeavat vuorokausirytmit.

Lue lisää: HUSin yhtymähallitus päätti Niemenmäessä sijaitsevien asuntojen myynnistä ja kaupan ehdoista 2.9.2024

Lisätietoja
Mika Strengell, asuntopalvelupäällikkö, HUS Kiinteistöt Oy, mika.strengell@hus.fi, puh. +358 50 428 5389.